RE:FRAME

Na afloop van de tentoonstelling ‘Façade’ kregen de doeken een tweede leven in de ontwerpwedstrijd ‘Re:frame’. 24 september t/m 31 oktober 2010

RECYCLE, REDESIGN & REFRAME! Wat kun je naast tassen nog meer ontwerpen van oude reclame- en steigerdoeken? Duizenden kilo’s aan reclamedoeken worden weggegooid, terwijl er voor dit afvalmateriaal ook een duurzame bestemming kan worden bedacht. Aanleiding voor de ontwerpwedstrijd ‘Re:frame’ was ‘Façade’, een kunsttentoonstelling op groot-formaat steigerdoek op (bouw)locaties in Amsterdam. Ontwerpers, uitvinders en andere geïnteresseerden werden uitgenodigd om met een verrassend ontwerp te komen. De ontwerpen waren niet alleen toepasbaar op de Façade-doeken maar ook geschikt voor PVC reclamedoeken.

Flyers Reframe flyers Re:frame

In september 2009 was de kickoff van de wedstrijd en in september 2010 werd de winnaar bekend gemaakt. Van de ruim 100 inschrijvingen heeft Roos Kalff met de ‘Kameleon Stoel’ gewonnen. In de stoel zit 300 vierkante meter doek. De tweede prijs ging naar Emma Klinkenberg/Emma product design met ‘Pillow Up’. De ‘Kameleon Stoel’ is als relatiegeschenk voor de Kerstdagen 2010 in productie genomen en verspreid door Interbest, exploitant in reclamemasten. Daarnaast was een groot aantal ontwerpen te zien tijdens Elle Inside Design Amsterdam / Dutch Design Double en Dutch Design Week in Eindhoven.

Selectie van de ontwerpen, te beginnen met de winnaars nr. 1 en nr. 2:

2RoosKalff 1EmmaKlinkenberg 3EstherDerkx- 4vervolmaken 5stijnenflorian 6AnnemariePiscaer 7LotteDekker 8JenniferdeJonge 9MarliesSpaans 10MarliesSpaans 11CatharinaBossaert 13JorindeVerweij 15StudioLord 22JesseJorgenPimSanders

‘Re:frame’ was een productie van 60 Layers of Cake foundation/ Nathalie Faber en Claartje Kortbeek. Het project werd mede mogelijk gemaakt door Stichting DOEN, Dutch Design Double / Inside Design, Van Straaten printmediabedrijf, Interbest en Me Studio.